מי מאיתנו לא מכיר את התחושה הזו. מתעוררים משנת החורף, מחזירים את המעילים לארונות, מתכוננים לימים של שמש וים, ופתאום זה קורה. נמלים. הן מגיעות ממקומות לא מוסברים, מתעקשות להסתובב לכם בין הרגליים ובמטבח, ובאופן כללי מהוות מטרד. לעיתים, כמו במקרה של נמלת האש, הן עלולות גם לעקוץ בצורה כואבת שיכולה אפילו להצריך טיפול רפואי. איך אפשר לטפל בהן?

כמו הרבה בעלי חיים אחרים, גם הנמלים מתחילות את תקופת העבודה הנמרצת שלהן עם סיום החורף. הן עוברות ממקום למקום, אוספות פירורים ואוגרות אותן בקן, בצמוד למלכת המושבה. האוכל שהן אוספות באביב וקיץ הנוכחיים, יספקו אותן בחורף הבא. זאת הסיבה שהן מוצאות את דרכן לארונות המטבח שלנו, לתחתית המקרר, לקופסאות הסוכר ועוד. למזלנו, ישנן מספר שיטות יעילות שאיתן ניתן להתמודד עם נמלים בבית. כאן ננסה לתת לכם כמה טיפים חשובים בהדברת נמלים, כאלה שיעזרו לכם להיפטר מהבעיה אחת ולתמיד (או לפחות עד הקיץ הבא).

מה אפשר לעשות לפני שפונים למדביר מקצועי?

כמו שכולנו יודעים, נמלים נמשכות למקומות שבהם הן יוכלו למצוא מזון. הקפדה על ניקיון המשטחים בבית וסגירה מיטבית של אוכל (בקופסאות או בשקיות אטומות) תעשה כבר אחוזים גדולים מהעבודה, ויכולה לגרום לנמלים לנטוש את הבית שלכם במחשבה שאין מה לחפש בו. עבור בתים עם ילדים קטנים, ניקיון שכזה יכול להוות אתגר קשוח. צריך להימנע מלפזר פירורים בחדרים, על הרצפה ומתחת לשטיח, ובאופן כללי לדאוג לניקיון שירחיק את הנמלים מעצמו. רבים יעידו שצעד זה כשלעצמו פתר להם את הבעיה, והם לא נזקקו להשתמש בשלל חומרי הריסוס המוצעים, או בשירותי הדברה מקצועיים.

 

עם זאת, ישנם מקרים שבהם מושבת הנמלים כבר מבוססת מדי, ויש צורך לנקוט צעדים דרסטיים יותר על מנת להרחיק אותה מהבית. כאן נכנסים לשימוש חומרי הדברה ביתיים, כאלה שניתן לקנות בכל סופרמרקט. לעיתים ניתן להגיע איתם לתוצאה טובה, ולפעמים אפילו כזו שלא תפגע בכל הנמלים אלא רק במלכת המושבה. היות וכלל נמלי המושבה מתפקדות סביב המלכה, פגיעה בה תביא באופן טבעי לפיזור של המושבה ולהרחקת הנמלים מהבית עם נזק מינימלי לשאר הנמלים, ולסביבה באופן כללי. הפתרונות כוללים תרסיסים למיניהם, מזרקים עם ג'ל הדברה, מדבקות ועוד. ניתן למצוא אותם כמעט בכל סופרמרקט, אך חשוב להשתמש בהם לזן שעבורו הם מיועדים, ובדרך שבה מורה היצרן. חומרי הדברה אינם משחק ילדים, ויש להשתמש בהם בזהירות מרבית.

לפעמים הפתרונות הללו לא מתאימים

בשל העובדה שלא תמיד קל לזהות את זן הנמלים שהחליט להשתכן בביתכם, ובגלל האתגרים שבבחירה של חומר הדברה מתאים ושימוש נכון בו עלולים להוות, ישנם בתים רבים שבהם מעדיפים להזמין את שירותיו של מדביר מקצועי, כזה עם ניסיון של שנים ויכולת לטפל בבעיה באופן ממוקד ובטוח. מדביר מקצועי ייתן לכם שקט נפשי, בכך שתדעו שהטיפול במושבת הנמלים נעשה בדרך הפוגעת בצורה המינימלית ביותר בסביבה, וכי השימוש בחומרי ההדברה נעשה בידיים מיומנות ומנוסות. בנוסף, הוא ידע באילו חומרים יש להשתמש על מנת לטפל כראוי בכל סוג של נמלים. אין דין נמלת הבית כדין נמלת האש, שלאחרונה התפשטה בארץ ושהדברה שלה היא מלאכה מורכבת ביותר, הרבה יותר מאשר זו של נמלת הבית המוכרת לנו. נמלת האש הוא זן עמיד במיוחד של נמלים, שבו כמעט ולא ניתן לטפל באמצעי הדברה שנמכרים בסופרמרקט. יתר על כן, במקרה של נמלת האש לא ניתן להסתפק בהדברה בתוך הבית. הדרך היחידה לטפל בהן ביעילות היא באמצעות טיפול בשורש הבעיה, וניקוי של כל סביבת הבית. גם בין זני נמלת האש יש הבדלים, ולכן חשוב לבחור במדביר מקצועי ומנוסה, כזה שיש לו ניסיון עשיר בטיפול בנמלי האש, וכזה המכיר את דרך ההתנהלות שלהן.

 

כיום גם בפני מדבירים מקצועיים עומדות מספר אפשרויות להדברה. חומרי ההדברה המודרניים לא חייבים להיות חומרים מסוכנים שמהווים מפגע בטיחותי ועלולים להרחיק אתכם מהבית למספר ימים. מדביר מקצועי יידע להשתמש בחומרי הדברה טבעיים וירוקים, כאלה שלא מהווים סכנה לבני אדם, ויפגעו באופן ממוקד במושבת הנמלים, ואולי אפילו רק במלכה. חומרי הדברה כאלה לא יפריעו לשגרת חייכם ולא יסכנו את בני המשפחה. חלפו הימים שבהם אחרי הדברה בבית היה צורך לצאת מהבית למספר ימים. כיום, ברוב המקרים, ניתן להמשיך כרגיל כבר זמן מועט לאחר ההדברה.

 

עם זאת, חשוב להבין שעם העלייה במודעות לצורך בחומרי הדברה אורגניים, כאלה שלא פוגעים בסביבה ולא מהווים סכנה לשוהים בדירה (כולל תינוקות ובעלי חיים), החלו להימכר לצרכנים חומרי הדברה ביתיים ואורגניים. על אף היתרון הגדול בזינוק במודעות לנושא, רבים מחומרי ההדברה האורגניים הנמכרים בחנויות הרגילות הינם חלשים יחסית, ובמקרה הטוב יצליחו להשתלט על מכת נמלים בהיקף מצומצם יחסית, ולרוב לזמן קצר. חומרי ההדברה האורגניים הנמצאים בשימוש אצל המדבירים המתמחים בתחום מאפשרים טיפול יעיל יותר בבעיה, ולטווח ארוך יותר.

הדברת נמלים – רק בבית?

ועוד מילה לגבי חללים גדולים יותר. כמובן שמזיקים מכל הסוגים, כולל נמלים, עלולים להגיע גם לחללים אחרים כמו סופרמרקטים, משרדים, ועוד. השמירה על ההיגיינה בחללים ציבוריים חשובה לעיתים אפילו יותר מאשר השמירה עליה בבית, ולכן חשוב מאוד לשכור את שירותיהם של מדבירים בעלי ניסיון בניקוי והדברה של מזיקים גם בחללים גדולים. אין דין הדברת נמלים בדירה קטנה, כדין הדברתן בחלל של כמה מאות מטרים, שבו יכולות להיות מספר מושבות, ומקומות רבים שבהם הן יכולות לשכון. מדביר מנוסה ידע להשתמש בחומרי ההדברה המתאימים ביותר לחלל שאותו אתם מבקשים לנקות, וכן ידע להנחות אתכם איך להימנע ממצב כזה בעתיד.

 

המאמר באדיבות אתר טוב תודה השוואת מחירים בין בעלי מקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *